Rekabet Kurulu, 18 Mayıs 2023 tarihli kararına dayanarak yaptığı açıklamada, Google’ın çevrim içi reklam teknolojileri hizmetlerinde rekabeti kısıtlayıcı davranışlarını inceledi. Özellikle, Google’ın sahip olduğu YouTube envanterine erişimle ilgili kısıtlamalar ve kendi hizmetlerini önceliklendirdiği iddiaları detaylı bir şekilde ele alındı.
Soruşturma neticesinde öne çıkan konulardan biri, YouTube reklam envanterinin yalnızca Google’ın kendi talep tarafı platformları aracılığıyla satın alınabilmesi ve üçüncü parti platformların bu envantere erişimine kısıtlama getirilmesiydi. Google, bu iddiaları ele alırken, üçüncü parti platformların YouTube envanterine erişimini garanti altına alacak taahhütlerde bulunarak soruşturmayı bu yönde çözüme kavuşturdu.
Diğer bir önemli konu ise, Google’ın dikey bütünleşik yapısıyla kendi ürün ve hizmetlerine avantaj sağladığı iddialarıydı. Rekabet Kurulu, Google’ın DSP hizmetlerinden gelen talepleri kendi platformlarına yönlendirdiği ve yayıncı reklam sunucusu aracılığıyla kendi SSP hizmeti olan AdX’i tercih ettiği iddialarını değerlendirdi.
Netice olarak Kurul, Google’ın DSP hizmetleri pazarında hakim durumda olduğunu kabul etti ancak DSP taleplerini kendi SSP’sine yönlendirme iddiasında bir ihlal tespit edilmedi. Bununla birlikte, Google’ın yayıncı reklam sunucusu pazarında da baskın olduğu ve bu alandaki faaliyetleriyle kendi SSP hizmetine haksız avantaj sağladığı belirlendi. Bu durumun, rakiplerin rekabet etmesini güçleştirdiği vurgulandı.
Sonuç olarak Google’a, 2.607.563.963,59 TL idari para cezası verildi ve ayrıca, Google’ın, gerekçeli kararın tebliğinden itibaren altı ay içinde üçüncü parti SSP’ler için, kendi hizmetine uygulanan koşullardan daha olumsuz koşulları sağlamaması gerektiği belirtildi.